Persbericht: Wat voor beveiliger ben jij? Veiligheidsbranche start wervingscampagne - LBV | Meer dan een vakbond

Nieuwsoverzicht

'Wat voor beveiliger ben jij?’ Met die vraag start de Nederlandse Veiligheidsbranche een wervingscampagne. Een campagne die vooral jongeren moet interesseren in een baan als beveiliger. De veiligheidsbranche wil beveiligers positief onder de aandacht brengen en daarmee een dreigend tekort aan beveiligers aanvullen.

Voorzitter Ard van der Steur over de campagne: “Werken als beveiliger is ontzettend veelzijdig. Het is een mooie en verantwoordelijke baan. Beveiligers brengen rust en veiligheid, zodat anderen onbezorgd kunnen werken, winkelen en wonen. We staan er onvoldoende bij stil dat in elke sector of branche wel beveiligers aan het werk zijn. De Nederlandse Veiligheidsbranche wil beveiligers positief onder de aandacht brengen en zoekt enthousiaste, nieuwe talenten.”

De slogan ‘Wat voor beveiliger ben jij?’ moet vooral jongeren aanspreken om een baan als beveiliger te overwegen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met SUE & The Alchemists. Via het online platform ‘Created on Friday’ zijn designers uitgedaagd om aansprekende pitches in te zenden. Pitches die vervolgens bij een online panel zijn getest. Het concept van Ideeënfabriek Christel scoorde het beste. Het ontwerp van Christel Derkx is uitgewerkt en staat inmiddels online via diverse (sociale) media.

De Nederlandse Veiligheidsbranche behartigt de belangen van bedrijven die zich bezighouden met beveiliging en beheersing van risico’s met betrekking tot personen, objecten en bedrijfsvoering. De omzet van de branche is circa 1,3 miljard euro. Er zijn ongeveer 26.000 beveiligingsmedewerkers actief in Nederland, van wie 90 procent werkt bij een bedrijf dat is aangesloten bij de Nederlandse Veiligheidsbranche.