Mijn bagage is vertraagd, wat nu? - LBV | Meer dan een vakbond

Mijn bagage is vertraagd, wat nu?

Nieuwsoverzicht

In ons artikel dat we eerder deze maand gedeeld hebben, bespraken we welke rechten je hebt bij vliegvertraging. In combinatie met deze kennis, nu ook een kort overzicht wat te doen bij bagagevertraging of zelfs het zoek geraken van je bagage!


Tip 1: Meld bagageproblemen direct bij aankomst & dien een claim snel in

Beschadigde bagage? Meld dit dan binnen 7 dagen schriftelijk bij de luchtvaartmaatschappij. Claims voor vermiste of vertraagde bagage moeten binnen 21 dagen schriftelijk aangeven worden bij de luchtvaartmaatschappij.

Doe dit in beide gevallen nadat je een zogezegde Property Irregularity Report (PIR) hebt ingevuld op de luchthaven van aankomst. Voeg aan de brief een kopie toe van het PIR en ook een kopie van de boardingpas met streepjescode van de ontvangen bagage plus eventuele foto’s van de schade.

Tip 2: Gemeld bij de luchtvaartmaatschappij en je reisverzekering? Zij rekenen vaak met een vaste vergoeding per dag!

Tip 3: Bewaar alle bonnen (van redelijke vervangende aankopen)

Tip 4: Claim zelf bij de luchtvaartmaatschappij! Sinds 2019 is online een claim indienen bij een luchtvaartmaatschappij steeds eenvoudiger geworden. Geen of een negatieve reactie? Zoek contact met ons!

Tip 5: Wat mag je vervoeren? Houd er rekening mee dat sommige voorwerpen die je in koffer mee neemt op eigen risico vervoerd worden! Dit moet wel duidelijk worden aangeven in de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Check deze goed of laat ons het uitzoeken!

 

Wil je meer weten of ben je je bagage kwijt?!

Laat je informeren door ons!

 

LBV is elke dag van 9:00 – 17:00 uur bereikbaar

088-2663000

Strevelsweg 700/612

3083 AS Rotterdam

Deze website maakt gebruik van cookies om u een optimale gebruikerservaring te bieden.

Meer info